L'arxiu fotogràfic del Museu Fester, amb més de sis mil imatges, conte un patrimoni visual molt important de la història de les nostres festes captada pels diversos aparells que al llarg de la història, tan fotògrafs professionals com aficionats, han emprat.

Les primeres imatges es remunten als albors de les nostres festes, a les darreres dècades del segle XIX, i eren aprofitades per a captar les diverses comparses quan entraven a la Plaça Major en els dies grans de les festes. Passat el temps, podem gaudir dels vestits de les comparses que participaven, amb instantànies captades als actes centrals de la Setmana Gran. Seria ja avançat el segle XX, quan la fotografia es converteix en afició per a una quantitat important de festers que des d'aleshores immortalitzen els dies grans de la festa.

En aquesta finestra es mostrarem una part important del que és aquest llegat fotogràfic que el museu conserva i que exposa públicament en aquesta pàgina web.

La fototeca del Museu Fester, amb més de 6000 fotografies, conté una gran quantitat d’imatges antigues amb especial importància per a conèixer el que han esta les festes de Moros i Cristians al llarg de la seua historia, però també alberga una col·lecció important d’imatges captades en les darreres dècades que ens ajuden a conèixer i entendre el que són les festes de hui.

L’Entrada, les Ambaixades, la Baixada del Santíssim Crist són moments captats pels aficionats a la fotografia que componen imatges irrepetibles en les quals la festa, en el seu sentit més natural, és la protagonista. Els càrrecs de festes són també partícips d’aquestes fotografies en les quals es pot gaudir amb gran detall dels vestits que, any rere any, es confeccionen expressament per a les festes d’Ontinyent.

L’esplendor de l’Entrada dels Cristians de vesprada i dels Moros a la nit omple de càmeres el recorregut de la desfilada, les avingudes de l’Almaig i de Daniel Gil són els escenari de l’espectacularitat de les Entrades a Ontinyent: esquadres de negres, cavalls batedors, camells, carrosses, ballets i les diverses esquadres de les vint-i-quatre comparses que desfilen en tan magnífic acte comparteixen protagonisme amb els boatos, acurats fins a l’últim detall, de les comparses que ostenten els càrrecs de Capitania, Banderers i Ambaixadors. Les Ambaixades també tenen el seu apartat especial en esta col·lecció: les imatges dels trabucs, del públic assistent i de la singularitat de les nostres Ambaixades són captades cada any en milers d’instantànies úniques.

Pantalla completa