Valencià English Español

L'arxiu fotogràfic del Museu Fester, amb més de sis mil imatges, conte un patrimoni visual molt important de la història de les nostres festes captada pels diversos aparells que al llarg de la història, tan fotògrafs professionals com aficionats, han emprat.

Les primeres imatges es remunten als albors de les nostres festes, a les darreres dècades del segle XIX, i eren aprofitades per a captar les diverses comparses quan entraven a la Plaça Major en els dies grans de les festes. Passat el temps, podem gaudir dels vestits de les comparses que participaven, amb instantànies captades als actes centrals de la Setmana Gran. Seria ja avançat el segle XX, quan la fotografia es converteix en afició per a una quantitat important de festers que des d'aleshores immortalitzen els dies grans de la festa.

En aquesta finestra es mostrarem una part important del que és aquest llegat fotogràfic que el museu conserva i que exposa públicament en aquesta pàgina web.

La simple presència d’una càmera de fotos a finals del segle XIX en qualsevol àmbit de la vida social era prou perquè a les persones presents els cridara la curiositat. Un eixample clar són les imatges captades als nostres carrers en els primers anys en què la festa a Ontinyent unia el món fotogràfic i les celebracions moro cristianes.

El Museu exposa una quantitat important de fotografia, des de les primers captades amb les comparses metre realitzen la seua entrada a la Plaça Major fins a les que han estat guardonades en els certàmens fotogràfics que la Societat de Festers ha organitzat en diverses etapes. Però són les de major antiguitat les que més criden l’atenció al visitant ja que s’hi pot contemplar com de diferents eren les festes de fa ja més d’un segle.

En aquestes imatges es pot veure com la Plaça, de gom a gom, esperava que les comparses, degudament formades, acabaren la seua desfilada de l’Entrada als peus dels castell. Vestits de Contrabandistes, Marines, Moros Marinos, entre d’altres, es veuen amb tot detall; també es pot contemplar com la tradició en indumentària s’ha respectat en les comparses més antigues que mantenen els seus vestits tal com començaren a desfilar a finals del segle XIX, però també podem veure vestits de comparses ja desaparegudes, com la de Zuavos o Churros, de les quals poca o cap documentació es pot trobar ja; així mateix com la població es bolcava amb les seues festes i omplia la plaça i com els edificis ja s’engalanaven per a les festes majors de l’estiu de la nostra Ciutat.

Pantalla completa

La TafaneraShare in MenéameShare in TuentiShare in FacebookTweet it!